Apie

Kam skirta „Taikoje su vaikais“?

„Taikoje su vaikais” atsirado tam, kad suteiktų pagalbos ir palaikytų tėvus jų nelengvame tėvystės kelyje.

Čia ras pagalbos tėvai, kurie nori daugiau ramybės, taikos ir lengvumo auginant savo vaikus. Visą medžiagą pateiksiu garsinių įrašų – tinklalaidžių ir jų transkripcijų, t.y. užrašytų straipsnių, formatu. Tokiu būdu Jūs galėsite straipsnius perskaityti arba išklausyti atlikdami monotoniškus buities darbus, važiuodami mašina, vaikščiodami lauke ar pan. „Taikoje su vaikai“ tikslas yra pasiūlyti Jums kaip tėvams ne konkrečius vaikų auginimo receptus  (nors šiek tiek bus ir tokių), o vidinį požiūrį ir bendrą nuostatą į tai, kas vyksta su Jūsų vaiku, su Jumis pačiu, su Jūsų tarpusavio santykiais. Tikslas, kad priimdami savo vaikų jausmus, Jūs priimtumėte ir savo pačių jausmus, pasitikėdami savo vaikais, Jūs pasitikėtumėte ir savimi kaip tėvais, kad būdami geri savo vaikams, būtumėte geri ir sau patiems. Svarbiausia, kad atsiliepiate tam vidiniam kvietimui, o galbūt ir savo vaikų nesąmoningam postūmiui tobulėti tėvystėje ir eiti šiuo keliu vis tvirtesniu ir lengvesniu žingsniu.

Tiems, kurie siekia daugiau žinių ir sąmoningumo savo tėvystėje, dalis čia pateikiamų dalykų gali būti girdėta, tačiau sunkiai įgyvendinama arba įgyvendinama vienose situacijose, bet neišeina to pritaikyti kitose.  „Taikoje su vaikais” tinklalaidėje ir internetinėje svetainėje Pagarbios tėvystės filosofijos pagalba bandysime užpildyti tas spragas, kur Jums neaišku, atsakyti į klausimus, kurie Jums kyla. Taip pat gali būti, jog kai kurie Pagarbios tėvystės principai bus gana priešinga tam, ką Jūs žinote iš to kaip buvote patys auginami savo tėvų šeimose, prie ko esate įpratę ir ką instinktyviai norisi daryti vienoje ar kitoje situacijoje. Kaip bebūtų, kviečiu Jus būti atviriems naujai informacijai ir tikiu, kad keičiantis Jūsų požiūriui į tam tikrus dalykus, į gera pasikeis ir Jūsų santykis su vaikais. Dažnai būna ir taip, kad kai kuriuos dalykus reikia išgirsti keletą kartų, skirtingu metu ir skirtingais žodžiais, kad pagaliau suprastume, priimtume ir galėtume pritaikyti tą informaciją. Taip pat nors Pagarbios tėvystės filosofijos principai labiausiai orientuoti į mažus vaikus – nuo kūdikystės iki mokyklinio amžiaus, tačiau šie principai tinka ir vyresniems vaikams, jie yra universalūs, nes Pagarbios tėvystės įrankiai savo pačia esme skirti kurti ir puoselėti santykius tarp žmonių.

Kodėl būtent Pagarbios tėvystės filosofija?

Daug metų aktyviai konsultuodama vaikus ir jų tėvus mačiau, kad pagalba vaikams pirmiausiai ir efektyviausiai įvyksta padedant jų tėvams.

Ėmiau ieškoti būdų kaip kuo aiškiau pateikti, kuo pagrįsti savo duodamas rekomendacijas konsultuojamų vaikų tėvams, kaip parodyti praktinius jų įgyvendinimo būdus. Taip pat nemažą impulsą paieškoms davė mano pačios ir mano vyro kaip tėvų iššūkiai, kylantys santykiuose su savo vaikais. Mes labai gerai žinome ir patyrėme, ką reiškia, kai vis nepavyksta išspręsti tam tikrų sunkumų santykiuose su savo vaikais. Koks nemalonus tas bejėgiškumo jausmas, kai netinkamas vaiko elgesys vis kartojasi, o konkretūs taikomi metodai elgesiui pakeisti nesuveikia. Ir tuomet atrasta Pagarbios tėvystės filosofija mums nuostabiai suveikė ir iki šiol labai padeda auginant vaikus. Ši tėvystės filosofija yra tarsi gija, kuri sujungia visas pagrindines psichologijos raidos teorijas (Piaget, Erikson, Bowlby Prieraišumo teoriją ir kt.) ir parodo kaip jos praktiškai gali būti įgyvendinamos kasdieniniame gyvenime su vaikais.  Šią filosofiją 1978 m. sukūrė JAV vaikų auginimo ekspertė Magda Gerber, perėmusi tam tikrus pagrindus iš pediatrės dr. Emmy Pikler. Taip pat Pagarbios tėvystės idėjas pasaulyje skleidžia ir mane labai įkvepia tokios tėvystės ekspertės kaip Janet Lansbury, Lisa Sunbury ir kitos. Labai dažnai išgyvenu tam tikrą malonią nuostabą, džiaugsmą ir entuziazmą dėl šios tėvystės filosofijos pritaikomumo ir atitikimo vaiko raidai, apskritai viskam, kaip vystosi ir ko reikia žmogaus asmenybei. Taikau Pagarbios tėvystės filosofijos principus vaikams, kuriuos konsultuoju, supažindinu su jais konsultuojamų vaikų tėvus, dalinuosi šiais principais su savo draugėmis, kaimynėmis ir matau kaip tai veikia jų gyvenimuose. Paskutiniais metais pajaučiau ir supratau, kad turiu dalintis šiuo gėriu su didesne auditorija – Jumis.

Apie mane

Esu psichologė Irma Ratautienė. Taip pat esu aštuonerių metų dukros ir dvejų metų sūnaus mama.

Prieš 12 metų įgijau klinikinės psichologijos magistro laipsnį Vilniaus universitete ir nuo to laiko ėmiau gilinti žinias vaikų ir paauglių psichologijos srityje.

6 metus dirbau Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų Vaiko raidos centre, čia susidūriau su stipriai ir labai stipriai traumuotais vaikais, kuriems pagalbą teikdavome visa gydytojų psichiatrų, psichologų ir kitų specialistų komanda. Taip pat tuo metu paraleliai dirbau Taikomosios elgesio terapijos ABA vaikams su autizmo sutrikimu terapeute. Vaikų ir jų tėvų istorijos bei santykių situacijos, su kuriomis susidurdavau savo darbe, stipriai paliesdavo, žadindavo norą kuo labiau padėti, todėl  intensyviai kėliau savo kvalifikaciją daugybėje kursų ir mokymų. Ėmiau studijuoti podiplominėse psichoterapijos studijose ir baigiau vaikų ir paauglių psichodinaminės psichoterapijos bazinį lygį, atidariau privačios psichologo praktikos kabinetą. Siekdama ilgalaikiškesnio, tęstinio darbo su vaikais aplinkoje, kur jie praleidžia daug laiko, atėjau dirbti į ugdymo įstaigą. Joje, o taip pat ir dirbdama su privačiais klientais, ypač daug laiko ir dėmesio skyriau tėvų konsultavimui. Prieš gimstant antrajam vaikui ir jo priežiūros atostogų metu nuotoliniu būdu studijavau katalikų teologiją Kauno Vytauto Didžiojo universitete. Šios dviejų metų trukmės studijos suteikė tvirtą krikščioniškųjų vertybių – tikėjimo, teisingumo, tvirtumo, taikumo, vilties, meilės, žmogaus laisvės ir kitų – pagrindą mano darbe. Paskutiniais metais daug skaitau, gilinuosi į Pagarbios tėvystės filosofiją ir  konsultaciniame darbe su tėvais ir vaikais bei savo kaip mamos darbe didele dalimi remiuosi šios filosofijos principais.

 

Išsilavinimas ir kvalifikacija

2020 –  2022 m. Religijos pedagogikos studijos, Kauno Vytauto Didžiojo universitetas

2014 –  2016 m.  Psichodinaminė vaikų ir paauglių psichoterapija, bazinis lygis, Vilniaus universitetas

2013 m. Kognityvinės elgesio (KET) terapijos pagrindai ir naudojimas klinikinėje praktikoje. Kognityvioji ir elgesio terapija vaikams ir paaugliams. 160 val. kursai

2011 m. Klinikinės psichologijos magistro laipsnis, Vilniaus universitetas

2009 m. Psichologijos bakalauro Erasmus studijos, Autonoma de Barcelona universitetas

2009 m. Psichologijos bakalauro laipsnis, Vilniaus universitetas

 

Profesinė patirtis

Nuo 2018 m. Vilniaus Emilijos Pliaterytės progimnazijos psichologė

Nuo 2015 m. Privati psichologės praktika 

2012 – 2018 m. Vaikų ligoninės, VšĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų filialo Vaiko raidos centro medicinos psichologė

2012 – 2014 m. Taikomosios elgesio terapijos ABA (Applied Behaviour Analysis) vaikams su autizmo sutrikimu terapeutė

2011 – 2012 m. Vilniaus Filaretų pradinės mokyklos psichologė

2011 m. Vilniaus SOS vaikų kaimo globos namų ir darželio psichologė (profesinė praktika)